FotbollSportUncategorized

dplay sport pris, nu störe erbjudande

Discovery har säkrat rättigheterna för allsvenskan 2020-2025.

Nu presenterar tv-bolaget för första gången priserna för att kunna följa matcherna.

Ett årsabonnemang för alla matcher i allsvenskan och superettan kostar 299 kronor per månad.

C More har sänt allsvenskan sedan 1997 – men nu tar eran slut.

Från och med 2020 fram till 2025 kommer Discovery Networks Sweden – som innefattar Kanal 5, Kanal 9 och Eurosport – att sända allsvenskan och superettan. Rekordaffären, som uppges vara värd omkring tre miljarder kronor, kommer att i det närmaste fördubbla tv-intäkterna till de allsvenska klubbarna.

Discoverys besked – så mycket kostar allsvenskan

Sedan tidigare har Discovery berättat att 30 matcher från säsongen 2020 kommer att visas i öppen tv: i Kanal 5 och Kanal 9. Övriga matcher behöver man, som allsvensk tv-tittare, köpa via onlineplattformen Dplay.

– Vi vill lägga 30 stycken matcher – allsvenskan och superettan – i de stora linjära kanalerna som vi har: Kanal 5 och Kanal 9. Om man vill kunna se alla allsvenska matcher så får man vända sig till Dplay, har sportchefen Hanif Hosseini berättat för SportExpressen.

Nu presenterar tv-bolaget sina priser för de fullständiga abonnemangen på Dplay.

Dplay sport pris: 349kr månaden eller 299kr månaden vid 12 månaders bindning.

Dplay Sport (Dplay allsvenskan )ingår i Dplay Total. Prova Dplay gratis i två veckor.

”Vi har väntat länge på att få ta över”

Kostnaden för ett årsabonnemang på Dplay för tillgång till samtliga 480 matcher från allsvenskan och superettan kommer att ligga på 299 kronor per månad. Bindningstiden är då tolv månader, vilket innebär ett totalpris på 3588 kronor.

Ett månadsabonnemang som endast sträcker sig över en månad kostar 349 kronor per månad.

– Vi har väntat länge på att få ta över landets hetaste rättighet och nu är det äntligen dags. Vår ambition är att komma närmare den svenska elitfotbollen och förutom matcherna även berätta historierna utanför planen. Vi vill vara nära supportrarna, känslorna och spelet och kommer att vara det genom att ha fler kameror på plats, satsa på statistik och analys och inte minst röra oss ute i hela fotbolls-Sverige, säger Hanif Hosseini, sportchef på Discovery Networks Sweden.